Od 2014 r. Centrum Rehabilitacji, Edukacji i Opieki Towarzystwa Przyjaciół Dzieci „Helenów”
-
Przedszkole im. Sue Ryder TPD
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TPD
Ilość godzin bezpośredniej terapeutycznej pracy z dziećmi z autyzmem i sprzężeniami niepełnosprawności: 6720 godzin
Wykształcenie
Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego mgr psychologii
Wydział Psychologii Uniwersytetu Wiedeńskiego (stypendium Erasmus)
Przygotowanie pedagogiczne – studia podyplomowe
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika – studia podyplomowe
Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniem rozwoju i zachowania Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej – studia podyplomowe
Zarządzanie w oświacie – studia podyplomowe
Kurs trenerski w zakresie warsztatu grupowego 200 godzin (Fundacja Synapsis i Polskie Towarzystwo Psychologiczne)
Psychologiczna Akademia Lidera Grupa Trop
Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP)
W trakcie ścieżki certyfikacyjnej „Analityk zachowania” The Board Certified Behavior Analyst® (BCBA®)
Staże:
Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa 2001
St. Anna Kinderspital Wiedeń 2001
Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej Kraków (40 godzin) 2014
Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych Sopot (40 godzin) 2014
Specjalny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem Gdańsk 2015
Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji Czas Dzieciństwa Warszawa (25 godzin) 2015
Niepubliczny Punkt Przedszkolny Fundacji Pomocy Edukacyjno – Terapeutycznej dla Niepełnosprawnych Scolar (25 godzin) 2016
Kursy zawodowe przygotowujące do pracy z dziećmi z autyzmem i sprzężeniami niepełnosprawności:
Diagnoza dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu
Szkolenie ADOS 2 w diagnostyce klinicznej – dr n. med. Agnieszka Rynkiewicz 2019
Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, wersja polska (PEP -3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu 2019
Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Badabada-Synapsis) 2019,
Autyzm- jako to zdiagnozować, diagnoza kliniczna całościowych zaburzeń rozwoju Go Progress 2015
Zaburzenia współistniejące ze spektrum autyzmu z uwzględnieniem farmakoterapii
(Fundacja Scolaris) 2019
Terapia dzieci z autyzmem i sprzężeniami niepełnosprawności
Terapia behawioralna w teorii i praktyce kurs 3- modułowy Polskie Stowarzyszenie Terapii
Behawioralnej PSTB (46 godzin) 2014
Techniki stosowanej analizy zachowania (SAZ) w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej 2015
Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji PSTB 15 godzin 2014
Techniki SAZ w pracy z grupą PSTB 15 godzin 2015
Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania PSTB 20 godzin 2015
Dokumentowanie i programowanie w SAZ 15 godzin 2014
Techniki SAZ w przygotowaniu dziecka do integracji PSTB 10 godzin 2015
Tworzenie środowiska terapeutycznego PSTB 2014
3-stopniowy kurs doskonalący Terapia behawioralna dzieci z autyzmem Instytut Wspomagania
Rozwoju Dziecka Gdańsk 30 godzin
Metoda zachowań werbalnych czyli wczesna interwencja behawioralna Scolar 2019
Od dźwięku do języka – rozwijanie komunikacji dzieci z autyzmem – Scolar 2018
Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (Synapsis) 2012
VB Mapp Ocena umiejętności i planowanie terapii Scolar 2015
Behawioralna analiza języka w intensywnej pracy terapeutycznej z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju (2016)
Picture Exchange Communication System – Poziom 1 Pyramid Educational Consultants of Poland (2014)
Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z pobieraniem pokarmów i nadawaniem mowy (A. Łada) 2017
Podstawy karmienia terapeutycznego 2017
Praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową (K. Bąbik),
Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym (Marta Baj-Lieder) 2018 Szkolenie dla przedstawicieli organizacji pozarządowych z zakresu międzynarodowej klasyfikacji funkcjonowania niepełnosprawności i zdrowia ICF – Fundacja Aktywnej Rehabilitacji (2016)
Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością
stopień I – Gadatek Centrum Rozwoju Porozumiewania Monika Jerzyk 2019
Skala Inteligencji Stanford – Binet 5 w praktyce diagnostycznej – Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
Narzędzia neuropsychologicznej diagnozy dzieci i młodzieży (NDD, PU1, SKD) w ocenie pacjenta z dysfunkcją OUN – Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych 2019
Indywidualny Program Terapeutyczno-Edukacyjny dziecka z zaburzeniami rozwoju (2014) Go Progress
Zachowania trudne u dzieci z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju (2015) Go Progress
Trening umiejętności społecznych – TUS Stowarzyszenie SPOZA 20 godzin 2019
Narzędzia diagnostyczne w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym . Szkolenie z zakresu stosowania zestawu narzędzi diagnostycznych TROS-KA- edukacja włączająca uczniów ze SPE –
Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018
Porozumiewanie bez przemocy Nonviolent Communication – 16 dniowy trening intensywny 2018
Jak pracować z dziećmi i nastolatkami w żałobie? Pomoc psychologiczna po stracie Fundacja Nagle Sami (2017)
Terapia ręki – zgodna z realizacją programu Klucz do uczenia się – moduł od bazgrania do pisania (2017)
Konferencje:
Światowe innowacje łączące technologię w diagnozowaniu i terapii autyzmu (Politechnika
Rzeszowska 2016),
Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Sposoby pracy z dziećmi i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu – przejawiającymi zachowania problemowe wg modelu Pozytywnego Wspierania Zachowań Gary W. La Vigna 2017,
Autyzm – od nauki do praktyki Uniwersytet Jagielloński 2017,
VIII Ogólnopolska konferencja logopedyczna Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami autystycznymi 2018
Wykształcenie:
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Kierunek: Psychologia kliniczna
Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi, Kierunek: Przygotowanie pedagogiczna
Uniwersytet Gdański, Kierunek: Diagnostyka psychologiczna
Doświadczenie zawodowe od 2010r.:
Hipoterapeuta w Fundacji i Stowarzyszeniu Jeździeckim Osób Niepełnosprawnych Hippoland
Praktyki i wolontariat w Hostelu Ośrodka Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej dzieci i młodzieży Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii
Hipoterapeuta w Fundacji Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym Hipoterapia
Psycholog w Pozaszkolnej Placówce Specjalistycznej TPD
Hipoterapeuta w Centrum Rehabilitacji, Edukacji i Opieki TPD „Helenów”
Psycholog w Przedszkolu TPD im. Sue Ryder
Szkolenia i kursy:
Kurs Instruktora Hipoterapii (PTHip)
Kurs bazowy (3-modułowy) – Terapia Behawioralna (Magis. Polska Licencja Terapeuty Behowioralnego)
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu (Pomoc Autyzm)
Międzynarodowa Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF)
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (PTPiP)
Bateria diagnozy funkcji poznawczych PU1 (PTPiP)
Bateria Dyskaukulia 10/12; 13/16 (PTPiP)
Bateria metod diagnozy niepowodzeń szkolnych u uczniów 7-16+ lat (PTPiP)
Bateria 5/6 R – bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego (PTPiP)
Diagnoza funkcjonalna – profil Psychoedukacyjny PEP-R
VB Mapp Ocena umiejętności i planowanie terapii (Pomoc Autyzm)
Diagnoza małych dzieci (Badabada – Synapsis),
Metoda Zachowań Werbalnych (Scolaris),
Praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową (K. Bąbik)
Terapeutyczna jazda konna młodzieży niedostosowanej społecznie (ZG PTHip)
Aspekty jeździectwa osób niewidomych i słabowidzących (ZG PTHip)
Konferencje:
Prelegentka na Ogólnopolskiej Konferencji Hipoterapeutycznej
Członkini Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego