Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego i Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.
Szkolenia:
Studia podyplomowe:
- Pomagisterskie Studium Logopedyczne Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, - Neurologopedia (SWPS Warszawa),
- Diagnoza Psychologiczna w Praktyce Klinicznej (SWPS Warszawa),
- Od Badań Mózgu do Praktyki Psychologicznej (SWPS Warszawa),
- Diagnoza i Terapia Neuropsychologiczna (UMCS w Lublinie).
Kursy:
- Komunikacji Symbolicznej Bliss,
- Kurs Integracji Sensorycznej - I, II stopień,
- Terapia Integracji Sensorycznej Dzieci z Autyzmem i Dzieci z Nadpobudliwością Psychoruchową,
- Emisja głosu i dykcja - I, II stopień,
- Zastosowanie metody Castillo Moralesa w terapii osób z nieprawidłowym napięciem mięśniowym,
- Ontogeneza motoryczna dziecka i jego rozwój odruchowy,
- Kurs komunikacji alternatywnej AAC,
- Redukowanie i zmiana zachowań trudnych u dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i
intelektualną niepełnosprawnością (Stosowana Analiza Zachowania),
- Podstawy diagnozy i terapii zespołu Aspergera,
- Skala Inteligencji Stanford-Binet 5.
Konferencje naukowe:
- Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej,
- Mózgowe porażenie dziecięce - problemy mowy,
- Zaburzenia głosu - badanie - diagnozowanie - metody usprawniania,
- Metody wspomagające rozwój mowy w różnych jego opóźnieniach,
- Kiedy redukujemy? Kiedy rehabilitujemy? Rozważania na temat mowy głośnej i pisma,
- Diagnoza i terapia logopedyczna,
- Od diagnozy do terapii logopedycznej w dysfunkcjach ośrodkowego układu nerwowego.
mgr Danuta Wardawa
mgr Katarzyna Łuczyńska
Ukończyła studia magisterskie na wydziale polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Pomagisterskie Studium Logopedyczne na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie.
Odbyła liczne szkolenia zawodowe, m.in. "Pacjent z rozszczepem wargi i/lub podniebienia-wielospecjalistyczna diagnoza i terapia logopedyczna", "Rozwój mowy dziecka a zaburzenia SI", "Fizjologiczna metoda terapii zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 3. do 4. roku życia z dyslalią obwodową", "Makaton I dla profesjonalistów". Posiada również doświadczenie w zakresie metod pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spectrum autyzmu zdobyte w Zespole Poradni Specjalistycznych - Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Warszawie.
Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi. Prywatnie jest matką dorosłych już trojaczków. Fascynuje się kulturą i językiem włoskim, była stypendystką Instytutu Kultury Włoskiej w Warszawie, otrzymując po pobycie w Sienie w 1989 r. dyplom Diploma di II. grado di Lingua e Cultura Italiana.