Podczas zajęć kulinarnych grupa przygotowała od początku do ...smacznego końca zapiekankę ziemniaczano-pomidorową.
Najpierw wszystkie dzieci dokładnie obrały , umyły i ugotowały ziemniaki. Pokroiły pomidory, ser i szynkę. Później każdy mieszał składniki i dodawał aromatyczne zioła. Daniel wysmarował foremkę do której Oliwier starannie wsypał wszystkie składniki a następnie przeniósł ją do piekarnika.
Po upieczeniu nastąpił moment najprzyjemniejszy - degustacja. Zapiekanka udała się gdyż była pyszna.
Motoryka mała jest niczym innym jak sprawnością dłoni i palców. To ważny etap w rozwoju ruchowym dziecka. Ćwiczenie sprawności wpływa na umiejętności takie jak ładne, czytelne pismo lub wiązanie butów.
Prawidłowe stymulowanie motoryki małej może być dla dziecka bardzo przyjemne. Świetnym przykładem jest tworzenie, budowanie robotów z małych elementów wymagających dokładności i skupienia.
Na zajęciach plastycznych wykonywaliśmy maski karnawałowe. Wkrótce bal karnawałowy w PPS-ie. Nie możemy się doczekać. Ciekawe kto zostanie Królem i Królową balu?
Ostatnio, jako grupa, nabywaliśmy oraz utrwalaliśmy kolejną umiejętność życia codziennego, a mianowicie nadszedł czas na naukę składania skarpet oraz koszulek.
Powyższe zajęcia poprzedziły drobniejsze czynności wstępne tj. wyjęcie skarpet i koszulek z szuflady i położenie ich na stole. Składanie skarpet sprowadzało się do ewentualnego ich przewrócenia na prawą stronę , segregowania wg. kolorów, układania w pary, składania zgodnie z instrukcją i prezentacją manualną opiekuna oraz włożenia ich do szuflady.
Jeżeli chodzi o składanie koszulek, to czynność ta okazała się mniej skomplikowana od poprzedniej ponieważ polegała na przewróceniu ich z lewej strony na prawą, złożeniu wg. instrukcji słownej i jego krótkiej prezentacji oraz włożeniu do przeznaczonej do tego szuflady. Systematyczne wykonywanie powyżej opisanych czynności, zarówno w PPS-ie jak i w domu zapewne doprowadzi nas do 100% wprawy.
Jako grupa zachęcamy Was wszystkich do zwiększania swojej samodzielności oraz życzymy licznych sukcesów.
Wtorkowe gry i zabawy dostosowywane są do potrzeb wychowanków. Czasami, gdy energia nas rozpiera a pogoda nie sprzyja, wszyscy z miłą chęcią bierzemy udział w zabawach ruchowych przy muzyce.
Tegoroczny bal karnawałowy w Pozaszkolnej Placówce Specjalistycznej odbył się pod hasłem bajkowych postaci. Przepięknie przebrani wychowankowie z dumą prezentowali wymyślne stroje oraz doskonale bawili się tańcząc przy muzyce.
Odwiedził nas także gość specjalny Pani Marta, która na co dzień prowadzi zajęcia z zumby. Zaprezentowała ona kilka układów ułożonych specjalnie dla naszych wychowanków, zachęcając ich do wspólnej zabawy.
Bal odbył się w cudownej atmosferze, wypełnionej szerokimi uśmiechami i wypiekami na twarzy.
Na zajęciach muzycznych Janek dał koncert gry na bębnie i bębenku. Wygrywał różne rytmy i świetnie się przy tym bawił. Z zaciekawieniem porównywał brzmienie ich dźwięków. Było wesoło, głośno a Janek wykazał się dużym poczuciem rytmu.
Czwartkowy poranek grupy 2,10, 6 i 5 spędziły na przygotowaniu sałatki warzywnej. Podczas przygotowywania sałatki korzystaliśmy z programu TUS-am (Trening Umiejętności Samoobsługowych). Uczestnicy zajęć chętnie obierali i kroili ugotowane wcześniej warzywa. Nie mogliśmy się doczekać na degustację potrawy. Po wymyciu naczyń i stołu zaprosiliśmy chętnych na poczęstunek.
Do tegorocznego Dnia Kobiet nasi wychowankowie przygotowywali się tworząc specjalne laurki przy pomocy plasteliny. Sprawiło im to wiele przyjemności, a mamy które je otrzymały cieszyły się jeszcze bardziej.
Poprzez taką metodę wyklejania usprawniane były palce ręki oraz mięśnie nadgarstka, a ponadto uwrażliwia się zmysł dotyku i poprawia integracja sensoryczna.
Zajęcia na świeżym powietrzu mają przede wszystkim poprawić samopoczucie wychowanków po kilku godzinach spędzonych w szkole.
Korzystając z pięknej wiosennej pogody nas najmłodsi podopieczni słuchali bajki o "Jasiu i pnączu fasoli", natomiast starsza grupa rozwiązywała zagadki świetnie się przy tym bawiąc.
Z okazji nadchodzącego Dnia Ziemi grupa X postanowiła uporządkować nasz ogródek przed PPS-em.
Powstały grządki z różno-kolorowymi bratkami i niezapominajkami. Nie zapomnieliśmy również o ziołach i warzywach, które przydadzą się na zajęcia kulinarne.
Teraz musimy pamiętać o podlewaniu naszych roślinek.
Zabawy sensoryczne dostarczają dziecku różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów i poszerzania świata doznań.
Mógł się o tym przekonać Janek bawiąc się przedmiotami codziennego użytku: latarką, zasuwką, haczykami, zamkami, dzwonkiem, wentylatorkiem, itp.
Niektóre elementy przy dotykaniu wydawały różne dźwięki , można je było zapalać, włączać i wyłączać, odkręcać i zakręcać dla samej przyjemności działania.
Celem treningu jest nabywanie, rozwijanie i wzmacnianie samodzielności w zakresie doskonalenia podstawowych czynności dnia codziennego typu prasowanie oraz zwiększenie samodzielności i zaradności życiowej.
Pierwszym, podstawowym ćwiczeniem motoryki małej jest chwytanie. Sięgamy po bardziej różnorodne zadania, łączące zabawę z edukacją. Zróżnicowanie stopnia trudności zadań umożliwia wytrenowanie bardziej precyzyjnych ruchów, które pozwolą dziecku zmieścić się w liniaturze. Dzieci maja przy tym świetną zabawę, zdania są dostosowane do każdej grupy wiekowej, każdy znajdzie coś dla siebie.
NASZA żyrafa z pudełka po papierze xero Wraz z grupą zastanawialiśmy się w jaki sposób można ponownie wykorzystać materiały z recyklingu tj. pudełko po papierze xero, rolki po ręcznikach papierowych, butelka po wodzie i tak powstał pomysł zrobienia żyrafy, do przechowywania różnych drobiazgów. Wychowankowie z klasy 5b
ZAJĘCIA EDUKACYJNO- TECHNICZNE Na zajęciach technicznych nasi wychowankowie wykonali hotel dla owadów dziko żyjących. Zajęcia miały charakter edukacji poprzez zabawę w majsterkowanie. W części praktycznej zajęć wszyscy budowali domek dla owadów z materiałów przyrodniczych wcześniej zebranych. Z dużym zaangażowaniem i zapałem dzieci wymierzały, przycinały, wierciły i przykręcały elementy konstrukcji. Pozostało jeszcze wypełnić przegródki słomą, szyszkami, patykami i zamocować siatkę oraz przywiesić domek w pobliżu PPS-u. Teraz wszyscy będą mogli przeprowadzać własne obserwacje przyrodnicze i powiększać swoją wiedzę o życiu owadów.
Przygotowanie do ZIELONEJ ESTRADY trwają!!! Jak co roku w PPS-ie oczekujemy na Konkurs Piosenki Polskiej Zielona Estrada. Za nami eliminacje - występu solowe i grupowe. Do zobaczenia 14.06.2018!!!
Dnia 24 maja klasa 7c postanowiła odwiedzić sąsiednią naleśnikarnie. Celem wyprawy były LODY. Było to nie lada wyzwanie: trzeba dojść bądź dojechać do celu, dokonać wyboru smaku no i zapłacić. Potem już tylko pozostało delektować się "lodową poezją".
Zajęcia tkackie. Uczymy się nowych umiejętności, które na pewno przydadzą nam się w przyszłości, ćwiczymy sprawności dłoni i wspieramy koordynację wzrokowo-ruchową.
Zajęcia plastyczne z wykorzystaniem piankoliny są wspaniałą okazją, by rozwijać u naszych wychowanków wyobraźnię , pomysłowość i stawać się źródłem radości i dobrej zabawy. To również sposób na poprawę ich umiejętności związanych z motoryką małą.
Podczas jednego z październikowych dni postanowiliśmy wspólnie wraz z wychowankami z różnych grup zadbać o nasze PPS-owe kwiaty doniczkowe. Zadanie to miało na celu uświadomienie naszej młodzieży ich wpływu na otaczającą nas roślinność, pamiętaniu o niezbędnych zabiegach pielęgnacyjnych t.j.: podlewanie, nawożenie, usuwanie suchych i chorych liści, zwrócenie uwagi naszym wychowankom na istotną rolę roślin w ekosystemie oraz pokazanie i nauka praktycznego przesadzania kwiatów.
Wszystkie dzieci wiedzą, że chcąc dostać prezent pod choinkę należy spełnić dwa warunki: trzeba być grzecznym przez cały rok oraz napisać list do Świętego Mikołaja. Dzieci z grupy siódmej napisały listy informując Mikołaja o swoich wymarzonych prezentach.